Založ si blog

Luxusný život odborára?

Som zamestnanec jednej veľkej fabriky na Slovensku, ktorá vyrába autá a náš odborový zväz Moderné Odbory Volkswagen sa v poslednej dobe dosť zmedializoval. Nejdem sa venovať pozadiu tohto konfliktu, ani ma to po pravde nezaujíma. Len mi to skrátka nedalo nenapísať pár riadkov a dať taký pohľad z vnútra o tom, ako naše odbory fungujú.
Na úvod chcem povedať, že ja sám som osobne a aktívne podporoval naše odbory a aj súčasného predsedu p. Zora Smolinského.  A presviedčal som aj kolegov. Nerobil som to z povinnosti, veril som, že ide o správnu vec a bol jeden „z nás“. A mať v odboroch  niekoho, kto sa Vás zastane v prípade potreby, je dobrá vec.
A ako to vyzerá dnes? Náš predseda si z toho momentálne spravil rodinný podnik. Kmotra predsedu je podpredsedníčkou zväzu, jeho manželka takisto pracuje v odboroch a ďalší rodinný príslušník predsedu zastáva funkciu vrcholového manažéra v DHL (jedna z najväčších častí závodu Bratislave).  A platy, za ktoré to robia, sú samostatná kapitola.
Samotný predseda má obrovský plat, zarobí za mesiac toľko, čo niektorí Slováci zarobia pomaly za rok. Jeho plat je cca. 5,5 tisíc EUR mesačne aj s odmenou za dozornú radu podniku. A navyše, okrem svojich (našich) odborov, nemá pán predseda nič iné na starosti. Žiadne smeny, žiadne vstávanie skoro ráno do práce.
A zrazu sa náš bývalý kolega vozí sa drahom aute, o ktorom môže väčšina z nás iba snívať.  A z človeka, ktorý bol jeden z nás, sa stala osoba, ktorá vystavuje na obdiv svoj luxus.
Mne je úplne ukradnutý politický boj medzi odborármi a nemám žiaden záujem o kariéru v odboroch alebo si na tom prihrievať svoju polievočku. Ja si robím svoju prácu a snažím sa ju robiť najlepšie ako viem. Mňa iba zaujíma, prečo sa takmer dennodenne dozvedáme po chodbách, ako si náš “bojovník” dobre žije a na akom výlete bol vybavovať letecky „pracovné odborárske povinnosti“ a kde všade končia naše spoločné odborárske peniaze. A prečo sa z bývalého kolegu zrazu stál pán, ktorý si užíva luxus plnými dúškami a ani sa to nesnaží skrývať a ako rýchlo zabudol odkiaľ prišiel.
A potom na druhý deň horlivo vysvetľuje, že mu záleží na ľuďoch a zamestnancoch.
A preto sa cítim aj podvedený a mám plné zuby sledovania tohtoo divadielka, keď sa v médiách dočítame napríklad o „hrdosti“ a „demokratických princípoch“. A keďže sme do tohto boja zaťahovaní a hovorí sa aj v mene nás zamestnancov alebo odborárov, mal som potrebu napísať týchto pár slov.

Prečo predseda odborovej organizácie Volkwagenu Zoroslav Smolinský protizákonne zadržiaval dokumentáciu?

04.02.2017

Súd rozhodol, že predseda „Moderných Odborov Volkswagen“, pán Zoroslav Smolinský nezákonne zadržiaval dokumentáciu organizácie, v ktorej predtým pôsobil ako jej predseda („KOVO Volkswagen Slovakia) Vzťahy v rámci organizáciami sú komplikované a stáva sa, že sa to skrátka prestane fungovať. Či už v pracovnej oblasti, v oblasti medziľudských vzťahov alebo riadenia v [...]

Moulin Rouge

Vrtuľa legendárneho mlyna na streche kabaretu Moulin Rouge v Paríži sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Zvrat v prípade Černáka. V miestnosti bol len pár minút, rozhodovať o jeho prepustení sa dnes nebude

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:06

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 18814x
Priemerná čítanosť článkov: 9407x

Autor blogu

Kategórie